Park Kulturowy to wyjątkowa forma ochrony zabytków. Powołuje się go, by jak najlepiej zadbać o najcenniejsze kulturowo obszary. Takim miejscem w Poznaniu, zasługującym na szczególną opiekę i ochronę, jest niewątpliwie Stary Rynek wraz z otaczającym go Starym Miastem.

Gwiazda estrady koncertuje z okazji 55-lecia swojej działalności!

Działający od marca 2018 roku Park Kulturowy Stare Miasto zorganizował konkurs dla studentów Uniwersytetu Artystycznego. Konkurs polegał na stworzeniu projektu idealnej identyfikacji wizualnej dla lokalu. Stare Miasto jest wizytówką Poznania, miejscem ważnym zarówno dla mieszkańców, jak i dla turystów. Wzrastające poczucie estetyki i tożsamości mieszkańców Poznania sprawia, że uporządkowana i zadbana przestrzeń poprawia jakość życia, pracy i spędzania wolnego czasu.

W ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej, promującej ideę parku kulturowego ogłoszono konkurs dla studentów Pracowni Znaku i Identyfikacji Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na projekt identyfikacji wizualnej wzorcowego lokalu. Członkami Jury byli przedstawiciele Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków, studio YOS oraz dr Wojciech Janicki. Taki skład wyłonił zwycięzców spośród sześciu przesłanych propozycji:

I miejsce – Anna Nahumko, Pensjonat

Zwycięska praca obejmowała zaprojektowanie odrębnego szyldu z wyciętymi literami, kóry tworzy jeden napis o długości 80 proc. elewacji i wysokości 80 centymetrów. Szyld miałby zyskać podświetlenie o barwie naturalnej. Dodatkowo powstał szyld prostopadły o łącznej powierzchni ekspozycji z obu stron nie większej niż 1,4 m kw. 

Przeczytaj: Nowe, bezpośrednie połączenie z Warszawy do Azji


II miejsce ex aequo – Patrycja Kaja, sklep mięsny i Daniel Kubacki, lokal z frytkami


III miejsce – Klaudia Zabłocka, sklep zielarski


Nagroda publiczności: Ewelina Pieńkowska, sklep zoologiczny Kot i Pies

Powołując Park Kulturowy Stare Miasto dołączamy do grona miast, które zadbały o estetykę swoich reprezentacyjnych obszarów. Na ich przykładach widzimy, jak dobre skutki to przyniosło.

Praktyka wprowadzenia parków w innych miasta (Kraków, Wrocław, Łódź) pokazała, że park kulturowy daje gminom w konsultacji z zainteresowanymi podmiotami i mieszkańcami, możliwość kształtowania polityki estetycznej. Jest również szansą na zachowanie i lepsze wyeksponowanie obiektów zabytkowych, historycznych układów urbanistycznych, a dzięki temu podnosi walory kulturowe i turystyczne miasta.

Dotychczasowe zasady kształtowania wizerunku Starego Miasta zostały w dużej mierze sformułowane w miejskich dokumentach i opracowaniach, dotyczących m.in.: polityki reklamowej, zasad lokalizacji ogródków gastronomicznych, estetyki i funkcjonalności mebli miejskich, nawierzchni chodników i elementów infrastruktury. Celem utworzenia parku kulturowego jest zebranie tych zasad jako aktu prawa miejscowego oraz umożliwienie ich skutecznego stosowania.

Publisert av Park Kulturowy Poznań Fredag 31. august 2018

źródło: Park Kulturowy Poznań

Nie wiesz jak ruszyć z biznesem? Dowiedź się tutaj!